Flicka eller pojke

Jag tycker det är så roligt att googla på myter om vad det är för kön jag väntar. Vi har rutinultraljud den 18 januari, men bestämt oss för att inte kolla könet men man är ju ändå nyfiken på om det är en flicka eller pojke. Min magkänsla säger att det är en pojke och även alla omkring. Jag hittade ett quiz på internet, jag stryker under det som stämmer in på mig. 

Min hud har blivit bättre – Det sägs att pojkar gör så att mamman ser bättre ut. Kan det vara en pojke? 

Min hud har blivit sämre - Det sägs att flickor stjäl sin mammas skönhet. Kan det vara en flicka?

Svar: till en början tyckte jag att min hud blev sämre men nu är den som den brukar.

 

Har du mått illa? – Det sägs att illamående betyder att det kommer att bli en flicka. 

Har du inte mått illa? – Det sägs att man mår bättre om det är en pojke. Kan det vara en pojke du bär på?

Svar: Jag har verkligen mått bra hittills.

 

Sugen på salt och surt – Enligt myten så är det en pojke om man är sugen på salta eller sura saker.

Sugen på sött – Enligt myten så är det en flicka om man är sugen på sötsaker.

Svar: I början av graviditeten så var jag aldrig sugen på choklad som jag annars äter varje dag, dock så är jag mer sötsugen än vanligt nu.

 

Har din partner fler systrar än bröder - Kanske är hans X-spermier starkare? Kan det vara en flicka? 

Har din partner fler bröder än systrar - Kanske är hans Y-spermier starkare? Kan det vara en pojke?

Svar: Han har en syster och en bror, men eftersom de är två killar och en tjej lutar de mot en kille?

 

Fått röd-blossigt ansikte – detta tyder på att det är en flicka.

Fått fyrkantigt ansikte – detta tyder på att det är en pojke. 

Svar: Är mer röd-blossig runt munnen. 

 

Frukt – det sägs att det blir en flicka om du har cravings för frukt.

Ost/kött – det sägs att sannolikheten är större för att det blir en pojke om du har cravings för ost och/eller kött.

Svar: Jag har cravings för apelsiner, men härom dagen satt jag och tryckte i mig ost.

 

Samma storlek på brösten – det är svårt att säg, men det lutar åt att det är en flicka. 

Större bröst - enligt myten så sägs det att brösten blir större när man väntar en pojke.

Svar: Brösten har absolut blivit större.

 

Håret på benen växer fortare – ökad hårväxt betyder att testosteronhalten i kroppen har ökat. Då testosteron är det ”manliga hormonet” så är det mycket möjligt att barnet är en pojke. 

Håret på benen växer som tidigare – Om man har ökad hårväxt betyder det att halten av manligt hormon, testosteron, har ökat i kroppen. Är hårväxten på benen mindre eller samma som tidigare så sägs det därför att det är en flicka.

Det fanns en hel del fler frågor, detta quiz säger ju iallafall att det ligger en liten pojke i magen

 <--- vecka 15      vecka 18 --->

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg?

Skriv här: