Till lägenheten

Precis beställt denna soffa!
Kommer bli super mysigt med en massa kuddar i, det är en bäddsoffa så att syskonen och vänner kan sova över.

26 Mars

Här är lite fina saker jag klickade hem i förmiddags! Ett snyggt överkast och fyra prydnadskuddar, till både säng och soffa!
Var ett tag sedan men händer inte så mycket just nu? Går och väntar in 24 April då jag och Axel ÄNTLIGEN får vårat eget hem. 29 dagar kvar, låt de gå fort! Har betalt första lägenhetshyran. (Känner mig häftig)
Vi har fått in ett nytt märke på jobbet med sjukt mycket snygga kläder för både barn, tjej och kille. Billigt är det också. Iconic sport heter det, jag köpte en hel del där idag, lanseringserbjudanden på vissa plagg så varför inte passa på? Kanske hinner fota det imorgon? Vem vet. Imorgon ska jag till tre butiker, City Gross och plocka leksandsknäckebröd och sedan Dollarstore i Laxå och Karlskoga. Imorgon kväll ska jag träffa Vega, vad vi hittar på är lite oklart än så länge. Men nu ska jag sluta och babbla. Godnatt nu ska jag kolla youtube.

18 Mars

Fyra bilder från i måndags!

17 Mars

Tjenare bloggen, för tillfället sitter jag på studsmattan och knäpper några fula selfies ute i solen. Kom precis hem från marieberg. Var inne på Nice och köpte assietter, och även en söt chokladfondue från en annan inredningsbutik, minns ej vad den hette. På vägen hem svängde jag förbi Rusta och skulle kolla på spelgar, dem hade 25% i hela butiken för att dem tydligen skulle flytta. Fick med mig en mysig filt med stjärnor på och även några ljushållare. Ska strax gå in och äta lite lunch, sallad. Ikväll ska jag på Tupperware party hos faster, blir mys och trevligt.

12 Mars

Goddag vilken underbar dag det varit! Idag har jag plockat två Dollarstore butiker, en i Laxå och en i Karlskoga. kul! När jag kom hem gjorde jag klart mina egengjorda bars, mös en massa med Mindee, hon har blivit en riktig Moagris och jag älska det. Tog med mig henne ut på en liten prommenad, först kollade vi efter blommor.
Sen klättrade vi lite och satte oss på en stor sten och pussades lite.
Efter det klättrade vi upp i trädkojan, där bjöd hon mig på tacos.
Och sen hoppade vi lite studsmatta, eller ganska länge faktiskt.

11 Mars

Nya löparskor!
Visst är dem snygga? Vi på Lager 157 ska springa vårruset, och även tävla mot andra städer som springer. Vi kommer få en outfit från butiken som vi kommer att springa i och sen fick vi ett supernajs erbjudande av salming. Vi fick köpa dessa skor för 420:- ordinarie pris ligger på 1300:-. Fan så snygga vi ska bli, och vinna ska vi också göra!

8 Mars

Bild från USA tagen med Go pro
Hallå bloggen. Hoppas allt är bra med er!
Just nu sitter jag hos Axels farmor, vi har precis ätit frukost Axel, hans far och farmor. Vi kollar på Vasaloppet, en tradition dem har att äta frukost och kolla Vasaloppet tillsammans. Klockan 13.00 börjar mitt jobbpass och sen direkt hem. Imorgon är jag ledig och har klipptid, ska bli nå jävulsk skönt. Behövs kan jag säga er. Nu startar de om bara några sekunder här på Vasan så nu måste jag lägga ner. Trevlig söndag på er!

Lite mer nytt

Florida del tre

Grillning av hamburgare.
Tur han är stark.
Godmorgon.
Sist men inte minst, en puss.
VÄRLDENS BÄSTA RESA

Florida del två

Under ytaaan.
Puss.Har det bra med chips och öl i solnedgånge.
En fin kväll.
Stranden en stund till, min fina.
En liten hjulning.
Fina Grete.
Här var de kallt, och att flagga är jag bra på.
Olof och Axel.

Florida del ett

Upp och iväg till Florida i solnedgången.
Framme i paradiset! Jag och Axel fick ett eget rum med toa.
Olof bodde till vänster, jag och Axel till höger.
Och detta var huset.
Världens mysigaste kök.
Nutellamacka åt jag VARJE morgon. (Har världens semester mage)
Uppe på balkongen.
En snabbis på stranden, Grete fotar.
Min kärlek.
Sen vidare till outlets för att spendera pengar, här hade vi lunchpaus.

New York dag två

Vi tog oss till Frihetsgudinnan. Tyvärr tog vi aldrig båten över för att det var en väldigt lång kö och det var kallare än -10. Vi gick på resturang så vi hade detta som utsikt.
Härifrån gick vi till stället där New Yorks största bygader låg, World trade center. Jättefina minneslunder.
Efter vi sett detta gick jag och Grete på stan och Axel, Olof och Annika gick till något museum.
På kvällen åkte vi upp i The empire state building.
Såååå himla coolt att se allt uppifrån.
Och nu var även denna dag slut.
Dag tre var väldigt kort, vi åkte vid lunch till flygplatsen, det ända vi hann göra denna dag var att bruncha och gå ett fåtal butiker så nästa inlägg blir Florida!

New York dag ett

Bilder från USA resan! Vi börjar i New York.

Här gick vi igenom central park för att komma till ↓
American museum of natural history.
I väntan på att få komma in.
När vi var klara där tog vi en promenad in till centrum för shopping, på vägen gick vi förbi fina byggnader.
Efter shoppingen åkte vi tillbaka till hotellet för att landa lite innan vi for ut på nästa äventyr, för på kvällen gick vi och såg The lion king, en musikal.
En skit häftig musikal.
På vägen hem såg vi toppen av The empire state building. Nu var vi skapligt trötta, köpte med oss pizza till hotellrummet innan vi somnade.
Detta var första dagen i New York.

USA SHOPPING

Äntligen här igen, med shoppingen från USA!Fyra handdukar från Ralph Lauren, två stora och två små. TIll blivande lägenheten, fick datumet vi ska flytta in idag, den 24 April, längtar så!
Smink och skönhetsprodukter. Borstar och miracle complexin sponge från Real techniquss, Transparent puder och foundation från NYX, Ögonskugga från Sephora, Anastasias contour kit, Body lotion från The body shop, Babylips, läppglans från Gap, Två lypsyl och en handkräm från eos.
Kläder. Uppifrån och ned.
Första raden: Två tröjor från Tommy Hilfiger, tre par jeans från Hollister (dem ända byxorna som passar mina korta ben) och en Gap tröja.
Andra raden: En massa tishor, två från American Eagle, en Hilfiger, fem från Ralph Lauren och en till Gap tröja.
Tredje raden: Chino shorts från American Eagle, linne och kofta från Forever 21, flip flop från Gap, långärmad tröja från Gap och en klänning från Topshop!
Kom på nu att jag glömde ta med min pyamas från Forever 21 och två Yankee candle ljus. Men annars tror jag att jag fick med allt! Blev en hel del presenter också som redan är utdelade. Håll utkik på bloggen för snart kommer bilder från resan upp!