Vecka 18

 
Idag går vi in i vecka 18 (17+0)
120 dagar av graviditeten har gått och 160 dagar väntar. Veckan som varit har varit känslosam, utan någon som helst anledning egentligen. Har bara känt mig ensam och har väldigt lätt till tårar just nu, vilket jag INTE har annars. Hittills har jag inte gått upp någonting alls, inte ett gram. Borde jag ha gjort det? Antar att det är individuellt och att det inte är några konstigheter. Fick ta ut navelpiercingen igår, den började skava. Känner mig naken utan den haha..
I appen står det såhär:
BARNET:
Barnet är nu ca 18 cm långt från huvud till fot och väger ca 125 g i början av veckan och ca 160 g vid veckans slut. Det är en enormt aktiv period för barnet nu, det sparkar, gör grimaser, slår kullerbyttor och vrider sig. Just ditt barns unika fingeravtryck börjar träda fram.
 
MAMMA:
Nu känner du kanske barnets rörelser som ett kurrande i magen eller som ett lätt fladder. Det kan också dröja ytterligare några veckor tills du känner de första fosterrörelserna, det är väldigt individuellt.  

Kommentarer
Postat av: Moster

😍😍😍😍

Svar: ❤❤❤❤
Moa Nordqvist

2017-01-06 @ 18:07:43
Postat av: Fröken Rödlök

Så himla mysigt - måste vara en lång väntan :)

Tipsar om veckans blogg - du får gärna vara med om du vill ... http://mizca.se/vinnarna-i-veckans-blogg-28366088

Svar: Ja jätte mysigt 😊 jag är gärna med!
Moa Nordqvist

2017-01-07 @ 09:43:33
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Charlotte

Grattis till graviditeten! :) Jag är i v21 nu :) Jag har inte gått upp något heller, jag har gått ner 7kg, men det beror på att jag mått så dåligt i 4 månader. Tror inte det är någon fara att du inte gått upp något :) Ha en bra dag!

Svar: Tack och grattis till dig också! Okej vad skönt att höra. Hoppas du får må bättre snart! :)
Moa Nordqvist

2017-01-07 @ 09:57:01
URL: http://massatjafs.blogg.se

Lämna gärna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg?

Skriv här: