Vecka 17

Fyndade på mellandagsrean lite bebiskläder. Tre bodys för 100:- på babyproffsen, ett par byxor från Cubus 105:- Body från Polarn o pyret 129:- Fyra par strumpor från Polarn o pyret 27:- styck.
Idag går vi in i vecka 17 (16+0) och jeansen börjar bli obehanligt tighta. Magen har växt lite men inte så speciellt mycket. Annars mår jag toppen, har fortfarande inte mått nått illa. Tröttheten har avtagit lite men på eftermiddagarna och kvällarna slår det aldrig fel och jag somnar alltid i soffan när vi sätter på en film. 
I appen står det shär:
BARNET:
Barnet är nu 16 cm långt från huvud till fot och väger cirka 90 g i början av veckan och cirka 120 g vid veckans slut. Huvudet är ännu stort i förhållande till kroppen, men det börjar se mer proportioneligt ut. Ögonen är slutna, men der har blivit större och ögonfransar och ögonbryn har vuxit. På huvudet växer mer och mer hår. Och alla fingrar och tår har nu fått små naglar. Underhudsfettet börjar lagras, det hjälper barnet att hålla värmen samt ger energi. Barnets hjärta pumpar nu runt ungefär 24 liter blod per dygn. Barnet kan nu uppfatta och reagera på ljud utifrån.
 
MAMMA:
Livmodern växer i snabb takt, dess övre del är ungefär mitt emellan ditt blygben och din navel. Den ökade blodvolymen gör att en del kvinnor, känner sig ovanligt varma, får ökad svettning eller blir extra anfådda. Många kvinnor blir även täpta i näsan eftersom slemhinnorna svullnat vilket tros bero på hög halt av graviditetshormoner.
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag längtar ihjäl mig<3<3

Svar: Du kommer bli världens finaste moster❤❤
Moa Nordqvist

2016-12-30 @ 11:54:51
Postat av: Sofie

Så söta bebisstrumpor! Just strumpor är ju sånt som är gudomligt sött när det är till bebisar ;) Grattis till din graviditet och lycka till!

Svar: Tack så mycket 😃
Moa Nordqvist

2017-01-01 @ 10:50:08
URL: http://kloffie.blogg.se

Lämna gärna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg?

Skriv här: