Vecka 31

Godmorgon! Vecka 31, (30+0)
Hormonranden stiger sakta men säkert uppåt, inte så stark än men den är där. Jag vet inte om det är min våg som spökar eller om jag faktiskt pendlar i vikt, men nu stod vågen på 65,3 alltså +5,3 kg. Men det kanske stämmer eftersom jag varit sjuk den senaste veckan och inte varit så matsugen. Nu börjar magen bli tung och det är svårt att andas när man ligger på rygg. Kudden är min bästavän under natten, sover alltid med en kudde mellan benen. 
BARNET:
Barnet är nu ca 37 cm långt och väger ca 1,6 kg i början av veckan och ca 1,76 kg vid veckans slut. Alla organ är snart färdigutvecklade (lungorna är det organ som blir färdigt sist) och barnet behöver nu i princip bara gå upp i vikt. Barnet har ofta ögonen öppna när de är vaket och aktivt, och blundar när det är passivt och sover.
MAMMA:
Kroppen förbereder sig på förlossningen och på den kommande tiden som förälder. Du kanske sover sämre, vaknar ofta och har svårt att koncentrera dig. Ju närmre förlossningen du kommer, desto mer vänder du din uppmärksamhet mot ditt ofödda barn. Det är vanligt att man som gravid blir lite introvert på grund av den mentala förberedelsen inför förlossning och föräldrarskap.
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Längtar ihjäl miiiig😍😍😍

2017-04-07 @ 08:04:04
URL: http://nouw.com/minnanordqvist

Lämna gärna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg?

Skriv här: