GRAVIDLISTA

Har handlat minis första nappar, hur sött?
 1. Vilken vecka är du i nu?
 30+2 alltså inne i vecka 31.
 
2. När är du beräknad?
 15 Juni.
 
3. När fick du reda på att du var gravid?
 13 Oktober, på mammas födelsedag.
 
4. När och hur berättade du för din partner att du var gravid?
 Jag tog testet när han var hemma, men han hade somnat och jag gick upp med testet och ingen av oss fattade riktigt.
 
5. Hur gamla var du och din partner och hur länge hade ni varit tillsammans?
21 båda två. Och vi blev tillsammans oktober 2011 så 5 år den månaden.
 
6. Mådde du mycket illa i början?
 Inte alls tack och lov!
 
7. Är du känslig?
Väldigt känslomässig ja! Men ännu mer i början av graviditeten.
 
 8. När hörde du bebisens första sparkar?
Hörde? Jag kände nån gång efter halva tiden, vecka 21 tror jag.
 
9. Är du ofta orolig?
Nää, bara pirrig på att bli mamma. Lillasyrran är mer orolig för min förlossning än vad jag är.
 
10. Har du fått bristningar?
 Nej, inte än och har inte beställt några heller.
 
11. Hur många ultraljud har du gjort?
 Två, kub vecka 13 och rutinultraljud i vecka 19.
 
12. Vet du vad det blir för kön?
Nej, till en början var jag helt säker på kille men nu känns det som att det lika bra kan bo en tjej i magen.
 
13. Hur vill du att förlossningen ska se ut?
Jag vaknar efter en utvilad natt, börjar få värkar, får bada på BB samtidigt som jag öppnar mig. Jag vill inte spricka, det ska gå fort och jag vill föda vaginalt! Hoppas också att få drömma mig bort av lustgasen och att det sen kommer ut en frisk liten krabat.
 
14. Vilka är dina favoritkläder?
 Just nu känns är min garderob så tråkig och jag kan ha ca 5% av alla kläder. Men strumpbyxor och klänning är fint och skönt, längtar tills det blir lite varmare och jag kan gå med bara ben i fina klänningar.
 
 
15. Vad äter du mest/minst sugen på att äta?
Just nu så äter jag helst apelsin och nutella och minst fisk och annan mat över lag är jag inte så sugen på.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Blogg?

Skriv här: